Pitanje iz naslova čujem u zadnje vrijeme vrlo često pa sam odlučio obrazložiti svoje razloge zašto naplaćujem svoje usluge toliko.
Prije nego navedem razloge zašto to sve mora koštati toliko htio bi zahvaliti svim mojim klijentima/mladencima koji su cijenili moj rad i koji nisu ni razmišljali upitati me zašto to toliko košta.
Ja razumijem da je puno mladenaca ograničeno svojim budžetom te shvaćam u kakvoj državi živimo. Isto tako shvaćam kako je planiranje vjenčanja užasno skupo i naporno. Uvijek se nastojim prilagoditi što je više moguće mladencima koji imaju stisnute budžete pa im na kraju krajeva dati i male popuste na moje usluge.
– Vlasnik sam tvrtke koja plaća svoje obaveze prema državi (poreze, namete)
– Plaćam knjigovođu
– Plaćam najam i porez za prostor u kojem imam svoj studio u kojem radim
– Radim legalno
– U tom istom studiju nalazi se računalo sa najnovijom tehnologijom (kako bi što brže klijenti mogli dobiti obrađene fotografije), mnogo skupih hard diskova kako bi sve što radim bilo pohranjeno na više lokacija (backup)
– Posjedujem auto za kojeg plaćam registraciju, kasko osiguranje (svako malo me na vjenčanju neki “veseli” gost “okrzne” na parkngu) te svake godine moram stavljati nove gume jer godišnje prijeđem minimalno 50 000 km. S obzirom na navedeno isti taj automobil se mora servisirati češće (a i češće se kvari)
– Kako bi s Vama, mladencima ugovorio posao na sastanke odlazim i po nekoliko puta prije nego se odlučite za mene (nekad to znači da prođem i po nekoliko stotina kilometara o vlastitom trošku)
– Vjerojatno ste me pronašli preko moje web stranice koja je koštala mnogo ili neke društvene mreže na kojima plaćam svoje oglase. Web stranica ima određen kapacitet, a ja svako vjenčanje stavljam na navedenu web stranicu kako bi svim Vašim uzvanicima, prijateljima mogli pokazivati fotografije, a taj dodatan prostor ja plaćam svojem internet provideru
– Profesionalan prijevod web stranica na engleski jezik nije besplatan ( google translate ovdje ne pali )
– Svakih par mjeseci mijenjam odijela i cipele jer se iste istroše vrlo brzo uslijed skakanja sa jednog mjesta na drugo kako bi Vam fotografije sa vjenčanja bile posebne
– Moram kod kuće plaćati brži internet kako bi tiskari u najbžem mogućem roku mogao poslati sve vaše fotografije te moram plaćati telefon kojeg koristim kako bi sve s Vama dogovorio kako bi na Vaš dan sve bilo savršeno
– Ponekad posjećujem seminare kako bi Vama, mojim klijentima, pružio svake godine nešto novo, originalno
Sada da se prebacim na ono glavno:
– Na Vaše vjenčanje nosim samo najkvalitetniju i najmoderniju opremu kako bi Vaše fotografije bile što bolje i originalnije
– Posjedujem 2 pro tijela koja su cijenovno u rangu automobila
– Posjedujem više najboljih objektiva na tržištu koja isto kao i tijela koštaju malo bogatstvo
– Posjedujem više Flasheva sa pripadajućim stativima kako bi i u mračnim uvjetima imao odlične fotografije
– Da ne spominjem mnogobrojne memorijske kartice najveće kvalitete, stative i pro rasvjetu, razne dosvjetljivače, rezervne baterije, opremu za čišćenje itd.
– Trošak popravka opreme (da, oprema se kvari). Ta usluga nije baš jeftina
– Mojeg asistenta/drugog fotografa ne plaćam onoliko koliko Vi meni za njega platite nego puno više, a sve u svrhu da imam više fotografija sa Vašeg vjenčanja kako bi bili što zadovoljniji
Nakon Vašeg vjenčanja dolazim u studio i:
– 20-25h obrađujem vaše fotografije
– fotografije se potom spremaju na skupe Hard diskove (po sezoni minimalno 3x 5 tb disk)
– skupi printer potom printa DVD-e i pripadajuće materijale
– u paketu se nude i home made drvene kutije sa usb-om koje baš i nisu jeftine
– wedding book najveće kvalitete isto tako košta malo više nego standardni book sa ljepljenim fotografijama (cca 2.000 kn)
Oprema je samo onaj dio koji fotografu pomaže stići do cilja brže i efikasnije, a sve mora izrastat na talentu kojeg netko posjeduje!
Fotografija je moja strast već više od 10 godina, sada živim od nje i , da znate, nije baš jeftino imati ovo sve nabrojano ali je na žalost nužno kako bi bio konkurentan na tržištu na kojem sada svi misle da su fotografi ako si kupe neki jeftiniji model aparata (može i skuplji) pa pomisle da su potpuno isti kao oni koji žive od toga i koji su uložili puno truda da nauče zanat pa okolo počnu pričati loše stvari o nama i prodavati basne potencijalnim kupcima naših usluga. Niti mi (bar bi tako trebalo biti) nikoga ne ogovaramo pa tako i očekujemo od druge strane.
Trošite puno novaca na vjenčanu haljinu, cvijeće, rasvjetu, hranu, a sve to imate samo jedan dan dok će fotografije sa vjenčanja biti jedina uspomena za cijeli život.
Nakon svega spomenutog mislim da je moja cijena opravdana (i manja nego što bi htio da bude jer mislim da vrijedim toliko) i nadam se da će sve više ljudi znati cijeniti ono što sve dobiju s pravim profesionalnim fotografom koji je posvetio svoje vrijeme kako bi što bolje naučio prikazati vaše emocije kroz fotografije koje ćete pamtiti cijeli život!
Mogao sam biti jeftiniji i fotografirati sa lošom opremom ali kako ja sebe cijenim i želim samo najbolje pružiti klijentima jer mi nije do novaca nego do njihovog zadovoljstva moram taj moj trud i svu opremu nekako opravdati cijenom. Zapravo na kraju krajeva svaki umjetnik sebi daje za pravo naplatiti svoj rad onoliko koliko on misli da zaslužuje jer umjetnost nema cijenu! Mogu ja do sutra nabrajiti opremu i uvjete u kojima radimo mi fotografi al je najbitniji rezultat toga svega.
Ovo je samo tekst koji pokazuje sa druge strane, one nevidljive za klijente, što sve ulazi u opis posla i koliki su osnovni troškovi jer neki ljudi stvarno misle da je sav trud, znanje, talent i oprema pala sa neba te bi ga se kao takvog trebalo i shvatiti. Na cijenu sve te opreme naravno da se dodaje autorova cijena njegovog rada. Da li je to previše ili ne u konačnici određuje publika!
Mateja Grujić - Nadasve odlijepim kada čitam gomilu ovakvih ogorčenih i podcijenjivačkih komentara! Problem je u čovjeku koji ne poštuje nečiji trud i muku koji je uložio u to sve! Neznam kako drugi fotografi ali ja ne fotografiram vjenčanja! Na stranu što zaista ima divnih ljudi i klijenata, ali većina bi sve za ništa! Ja sam 1996. godine upisala srednju školu smjer fotograf! Znači da sam se školovala, trudila se i učila, roditelji su mi plaćali knjige i sve ono što mi je bilo potrebno da bi jednako prisustvovala praktičnoj nastavi! Što bi značilo fotoaparat sa svom opremom, i bez brige… nije bio najnoviji! 1999. godine sam maturirala s tom sjajnom četvorkom i sve od tada se bavim fotografijom! Ja sam jedna od onih koja je započela s fotkanjima svadbi za jako malu cijenu od 1500 kn… i ljudi su imali obraza na to se buniti?! Jer im se nije plaćalo te novce nekome tamo tko će samo doći i tu nešto klikati??? Svi koji me poznaju znaju točno koliko sam dobra u tome što radim ( makar ja volim reći da čovjek uči dok je živ i da ja sebe ne smatram savršenom fotografkinjom ali smatram da sam dobra u tome što radim)! Svaka čast svima koji imaju volje i ljubavi fotografirati vjenčanja (ja bih rekla živaca) ali ja nisam više mogla podnositi svu tu količinu negative (ili sam jadna baksuzna naletjela na egomanijakalne mladence)! Najgore je i najteže raditi s ljudima, pogotovo današnjima koji misle da je sve u klikanju i kratkom prčkanju u Photoshopu i Lightroomu, pa misle da sve to lijepo može odraditi i susjedov klinac! Ali nije problem platiti limuzinu koja će te voziti da se svima pokažeš ili medeni mjesec na Karibima! Ali je najveći problem platiti fotografa! Mi fotografi obično dođemo na kraju pa i najviše najebemo! Ako je netko prokleto dobar fotograf onda neka naplačuje i 20000 kn… Tko ima para neka ga toliko i plati….! Vi koji nemate a ogorčeni ste jer on ima, platite si susjedovog klinca! Ja sam probleme s takvim mladencima riješila brzopotezno… okrenula sam se drugim smjerovima u fotografiji! A Martin je sjajan fotograf i fotografiju su mu vrhunske! Bravo!28/02/2015 – 18:27
tamburas - Moje razmisljanje je da je opcenito sve za svadbu skuplje. To je neoboriva istina. Zasto? Zato jer je to jedan dan u zivotu i bla bla bla
Ja sviram u bendu i sviramo svadbe pa mislim da imam dosta dobar uvid u situaciju.
Ajmo usporedit bend i fotografa- fotografe.
Sad ce svi odma skocit da je to nesto sasvim drugi i bla bla no ajmo realno.
Cijena benda je duplo visa. Znaci bendovi su od 500-3000 € a fotografi od 250 do 1500€.
Ako mladenci plate 10000kn fotografa onda ce i 2000 eur bend.
Taj bend da dodje svirat treba kao prvo kombi koji kosta kao dva do tri prosjecna auta. Nakon toga treba razglas koji doje ponovo ko jedan auto a onda kad pobrojimo cijenu instrumenata po bini dobimo jos auto do dva. Imaju svi toliko? Naravno da ne, ali mi pricamo o vrhunskim.
Bend je zajednica ljudi koji zajedno sviraju pa nije dovoljno da svatko od njih zna svirst svoj instrument i da se time bavi od djetinsta, nego moraju svi zajedno svirat a to iziskuje godine i godine probi.
I di smo sad???
Ulaganja ista, troskovi veci, a nas dodje 5-6 a vas je 1-2 i nasa cijena je samo duplo visa u nekim idealnim uvjetima. I kak sad to opravdat???23/11/2014 – 02:28
Martin Turk BlackdoG photography - Glazbenici imaju isto troskove al evo moje glediste..
Vi ste isto umjetnici bez daljnjeg, Vasa oprema je isto skupa ali mislim da slicno ili cak vise zaradite po clanu uz ovu jednostavnu racunicu – skuplji fotograf koji radi sam i nema vise ekipa radi samo odredjen broj vikenda (max 15-20) dok dobar bend bez problema odradi i 35-40 gaza godisnje.. Cca 400 eur po osobi x 35 je 14000 eur/godisnje.. Rijetko kad srecem bend u kojem sviraju iskljucivo glazbenici, u 95% slucajeva svi ti clanovi rade negdje tj. zaposleni su na nekim “normalnim” poslovima kroz tjedan i tu primaju placu dok fotografi imaju samo jedan posao, a to je fotografski.. Racunica je jasna!
Zasto se prepirati tko vise zaradjuje.. Da zaradjujete i troduplo vise, ja sam sretan zbog vas.. Znam dj-e koji dobivaju 1800 eur po svadbi, a imaju 30 gaza godisnje.. I sto sad.. On ima jedan mix put od 15000 kn i razglas od 20 000 kn.. Ljudi misle da toliko vrijede, tko sam ja da sudim?
Za sve postoji trziste. Ja sam obrazlozio svoju osnovnu cijenu na koju sam dodao autorski postotak koji mislim da zasluzujem svojim znanje i onim sto mladencima dajem kao produkt, a to su moje fotografije.. To je to.. Svaka bransa se razlicito cijeni u financijskom i ostalom smislu.. Sretno u daljnjem tamburanju, mozda se i vidimo na nekoj svadbi 😉23/11/2014 – 14:19
max - Slikao sam vjenčanja i sa Nikon D3100 pa uz dobru obradu slike izgledaju vrlo dobro. Tako da je stvar maštovitosti fotografa pa tek onda opreme.21/11/2014 – 14:24
Martin Turk BlackdoG photography - Apsolutno!!! Fotkao sam vjenčanja sa canon 350D sa kit objektivom 18-55 i ispalo je super – sa kreativne strane.. ipak kad sad usporedim fotke sa ovom opremom koju imam i kakve sada fotke dobijem mogu se samo nasmijat 😉21/11/2014 – 14:36
kolegica - Evo ja sam jedna od budućih mladenki koja ima svadbu drugu godinu, i zapravo sve imam rezervirano osim fotografa.
Martin je moj kolega s faxa, i dobro znam kolko je i sam radio u fušu. Cijenim ga kao osobu i zapravo nikad nisam imala loše mišljenje o njemu. Sa svojima doma sam gledala emisiju gdje je gostovao nakon putovanja i pričao kolko ga je zapravo dirnulo u kakvim siromašnim uvjetima ljudi žive vani. Bili smo dirnuti svi skupa. No mene dirne koliko je ljudi u našoj blizini siromašno,koliko ih je bez posla,koliko ih u zg-u prose.
Danas kad čujem za Martina kolko naplačuje svoje usluge za mene to više nije onaj isti dečko. Jer ja vjerujem da ti obožavaš svoj posao, ali mislim da je jako malo ljudi postalo svjesno u kakvoj smo zapravo svi krizi. Ja sam prosječna građanka i voljela bi imati svoje vjenčanje iz snova, što se nadam da i hoću bez obzira što moje vjenčanje i moje goste neće slikati i snimati netko za 10000 kn. Blesavo mi je što pišeš kolko potrošiš na cipele i odjeću te na ogrebani auto, jer svi koji rade isto tako troše na to pa si to ne naplaćuju posebno.
I da koliko se potroši na hranu. A nisi napisao da mi mladenci plaćamo za Vas stolac,hranu i piće. Po meni je na mojoj budućoj svadbi ipak bitnije da moji gostine ne ostanu gladni, da dobro popiju, i ono najbitnije da se zabave i da nam uljepšaju svojom pozitivom taj dan. Gledam tvoje slike i lagala bi kad bi rekla da nisu lijepe, ali cijena je precijenjena.
Jer posao koji ja obavljam ili moj budući muž koji svakodnevno sa faxom i znanjem radi po cijele dane i vikende, te ne naplačuje toliko svoje usluge jer je svjestan situacije u kojima žive ljudi oko nas. On taj posao radi s ljubavlju, voljom i precizno. I za njega mogu reć koliko vrijedi ali nije te sreće da može skupo naplatiti svoje usluge a isto tako radi sve legalno, no puno više od Vas fotografa.
Martin je za mene postao fotograf za bogate, i za one koji nerazmno troše i idu u dugove.
Ja možda neću imati slike napravljene sa skupom opremom, sa wedding bookom, ali svjesna sam da će za mene te slike biti posebne i velika uspomena, jer imam uza sebe ono što je najbitnije čovjeka kojeg cijenim i poštujem. Oboje smo zdravi i za mene su to vrijednosti koje ljudi zaboravljaju.
Ovo je pisano iskreno i onako iz srca, i žao mi je što se promjenila slika tebe u mojim očima,upravo zbog ovakvih stvari.
p.s bzvz mi je što se ne može vidjeti cjenik,nego postoji neka šifra,kad se ionako čuje cijena.
Ja sam ju čula od jedne poznanice kojoj ćeš slikati vjenčanje, na kojoj će biti mali br ljudi jer se ona zapravo nema s nikim iz svoje familije. Prešutjela sam u sebi,kolko je zapravo nerealna i nerazumna, jer svatko ima pravo na svoj odabir.
Ja biram onaj gdje su mi svi moji najdraži, familija koju ne viđam stalno al će mi biti drago da taj dan budu samnom. Da se razveselimo, rasplešemo i uđemo u zajednički život s ljudima koje cijenimo i poštujemo.
Pozdrav21/11/2014 – 10:57
Martin Turk BlackdoG photography - Hvala na komentaru kolegice.. žao mi je što si promijenila sliku o meni na temelju cijene mojeg rada.. dakle bio bi bolja osoba kad bi snizio tarifu? Svatko se na svoj način bori u ovom svijetu.. Kako sam iznad negdje i napisao ovo je moj “dream job” koji me veseli i koji mi omogućuje da živim onako kako želim i u kojem uživam.. da jedva sklapam kraj s krajem sigurno ne bi mogao uživati u svom poslu.. to mi je misao vodilja.. svi mi želimo napredovati, ja u ovom poslu mogu puno brže nego oni svi koji su osuđeni raditi za nekoga.. i sam sam bio dio tog sistema godinama pa sam se nekako uspio izvući i potom urediti život po svom.. nitko sretniji od mene kada bi vidio da to svi mogu..
Svatko na vjenčanje zove one ljude za koje misli da zaslužuju tamo biti, a u druge razloge ne bi htio ulaziti..
Cjenik se ne vidi jer želim da me oni stvarno zainteresirani kontaktiraju, želim s njima uspostaviti kontakt..
Sretno sa vjenčanjem i siguran sam da ćeš imati lijepe fotografije sa istog jer vidim da se ženiš iz pravih razloga, jako poštuješ i voliš svojeg budućeg supruga, a ljubav je jedini preduvjet da fotografije odišu posebnošću.. Hvala na iskrenosti, to se jedino cijeni 😉
BTW. nešto svi spominju cifru od 10 000kn što nije istina.. moje usluge koštaju puno manje 😉
Lijep pozdrav kolegice21/11/2014 – 12:44
Ivana Bencic - Slažem se sa svime napisanim, no to su samo puke činjenice i u pravilu će ili biti jasne ili će se javiti neki koji će naći dlaku u jajetu. Cijeli naš balkanski mentalni sklop neće biti iskorijenjen još dugo dugo, a mi imamo tu tendenciju povlačenja svega na dno, čekanja da nam netko drugi nešto da, čekanja na čudo, čuđenja nad činjenicom da moramo raditi da bi zaradili itd. Ako netko iskomentira nakon čitanja cijelog ovog teksta da fotografi vjenčanja rade 2 dana u tjednu, to je uvjerenje s kojim se ne možeš boriti, možeš samo slegnuti ramenima.
Ljudi koji rade za nekog, rade u pravilu 8 h dnevno. Ili 10 h. Ili 12 h. Ili 16 h. No ako radiš za nekog, tvoj unutarnji sat prestaje funkcionirati za njega u neko doba dana i uključuje se u neko doba dana. Razmišljaš o godišnjem odmoru, veseliš se vikendima, veseliš se ako te puste ranije doma, veseliš se praznicima, upireš prstom u poslodavca da je ovakav ili onakav itd. E, a kad radiš za sebe, radiš 24 h dnevno, 7 dana u tjednu, jedeš, piješ, ljubiš i živiš svoj posao, a praznici, blagdani, slobodno vrijeme… ne postoji. Eto, tu već možemo staviti dodatnu nulu na cifru koju dobiješ za svoj posao, a koja je premala.
Isto tako, riječ „skupo“ je iluzija koju si prodajemo zbog vlastitog osjećanja manje vrijednosti. Nije fotograf ili što god skupo, nego si mi nešto ne možemo ili ne želimo priuštiti (velika razlika). Ako nešto ne želimo platiti tražene novce, to za nas ne vrijedi toliko i tražimo ono što nam je prihvatljivo – no hard feelings. Ja npr. neću platiti kaput 10 000 kn jer za mene kaput ne vrijedi niti petinu te cijene. No, ako nešto NE MOŽEMO platiti (a to jako želimo i to nam je važno), e tu se javlja ego 🙂 Stavljamo se u ulogu osobe koja si daje za pravo propitkivati nečiju cijenu, pokušavamo ju razumijeti iz svog kuta (što neće upaliti) i meni osobno najdraži oblik bijega od stvarnosti je kad krenemo objašnjavati situaciju na ovaj način: „država je u banani, nitko nema novaca, ljudi imaju male plaće…“ (što u prijevodu znači: „ako je nama svima loše onda ima da nam je svima loše i ne smije tebi biti bolje, nisi ti bolji od nas da tebi bude bolje, a ako ti i je bolje, potrudit ćemo se spustiti te s tog oblaka na kojem lebdiš“). A možda je pak najgori oblik frustracije kad ti kolege fotografi komentiraju da se skockaš, a ne oni kojima je tekst možda namijenjen 😀
I za kraj, vi koji kažete da je fotograf/auto/kaput skup, nemojte to reći, nego recite: „ja to ne zaslužujem“ ko kontra onoj reklami na TV 😀 (jer to zapravo stoji iza „to je skupo“ optužbe) i pratite kako se „dobro“ osjećate nakon toga. Jer najlakše je uperiti prstom u suprotnu stranu i na nju prebaciti odgovornost za vlastiti osjećaj manje vrijednosti.21/11/2014 – 10:01
Milorad Pavlica - Covek je 100% u pravu20/11/2014 – 19:50
Ivan Mayer - Poštovani Martine,
Ukratko, braća smo po “oružju” i potpuno se slažem s Vama.
Isto tako moram reći da je i Miranda sročila bit ovog problema a to je nelojalna konkurencija, koja kupi Nikon d3200 ili Canon d600 sa kit objektivima i regularno bez imalo straha se reklamira u novonama, raznim magazinima, čak i na portalima!!
Nekad su išle kontrole po svadbama i morali smo imati potpisane ugovore, obrtnice i ostale papire (ja to još uvijek radim) .
Država je propisala kazne no nažalost kako u svemu ostalom tako i u ovom segmentu KONTROLE NEMA !! I zato nam se događa da na svaku našu svadbu dođu 4 u fušu, koje su crna lova, dobro za klijenta – dobro za fušera !
Mi koji plaćamo sve državne namete i doprinose i plaće svojim djelatnicima apsolutno nemamo više šanse pred najezdom fušera tj. amatera, jer ako primjerice i spustimo cijenu paketa na 4000 kuna fušer će bez problema dati cijenu 1500 kn! a kako smo svi više manji vezani za novac, mnogi klijenti, ograničeni buđetom, okrenut će se nižoj cijeni bez obzira na kvalitetu!
S Poštovanjem,
Ivan20/11/2014 – 17:13
Martin Turk BlackdoG photography - U zemlji/regiji gdje ništa ne štima ovo je čak i donekle dobra situacija.
Tješimo se svi mi da klijenti ipak znaju razlikovati fušera od nekoga tko je u ovom poslu da Vam pruži samo najbolje, tj. što platiš to dobiješ – čak i više od toga!
Pozdrav Ivane, držimo svi skupa fige da se situacija oko nas popravi i da svi izađemo iz ove krize zbog koje svi postaju lošiji ljudi koji samo gledaju kako će zeznuti onoga drugoga. Društvo se pretvorilo u društvo u kojem žive nesretni ljudi puni gorčine u sebi!21/11/2014 – 00:20
Miranda Legovic - Fotograf sam 30 godina i ne želim ovdje raspravljati niti o opremi, niti o kvaliteti fotografija. Drago mi je vidjeti da netko može u ovoj državi dobro živjeti od fotografije, a još bi mi bilo draže da se poštovani kolege ne svađaju oko minornih stvari dok nas pritišću daleko veći problemi. Zar nije došlo vrijeme da se udružimo u borbi protiv nelojalne konkurencije. Posao nam uzimaju amateri, a mogu spuštati cijene koliko god im padne na pamet, jer svaka kuna u fušu je super zarada. To vam je po sistemu čitavog naroda koji šutke trpi sva sranja umjesto da svi zajedno iziđu na ulice. Jal i ljubomora će vas pojesti ! Slažem se s Martinovim sistemom obrazlaganja cijene servisa. Tako se to radi svugdje na zapadu ( ali mi nismo na zapadu, mi smo Balkan). Dajte ljudi, združimo se u borbi za dignitet našeg posla !20/11/2014 – 13:38
Martin Turk BlackdoG photography - Hvala na komentaru Miranda.
Opća ekonomska situacija je dovela do ovoga. Ovaj model rada je već zabilježen u mladim tranzicijskim zemljama. Kada će se popraviti situacija u zemlji tada će ovo iščeznuti. Nadajmo se da je to skoro, zbog naše djece 😉
LP21/11/2014 – 00:23
Kristian - Mirada je u pravu. Balkanci bili – balkanci ostali!! Umjesto da smo slozni uvijek neka previranja. Miranda – kapa do poda zbog ovog komentara!!!
Martin svaka ti je na mjestu, vidim da si lik koji je bez MRZNJE i cinizma obrazlaze svoje stavove. Jako si daleko iznad ovih svih jalnih balkanskih dusa i zelim ti jos vise posla jer su ti fotke odlicne. Lp20/11/2014 – 14:01
Martin Turk BlackdoG photography - Hvala Kristian.
Mržnja je ZLO i treba se čim prije izliječit od navedene. Tek onda ti počne bit dobro u životu. Drago mi je da podržavaš ono što radim. Živio21/11/2014 – 00:25
Fotograf - Ne znam sta Vam je uopste trebalo pisati ovakav teks. Iskreno da Vam kazem malo me je sramota u Vase ime, a i u svoje ime jer se takodje bavim fotografisanjem. “Nabijati” na nos klijentu ono sto VI imate i posedujete je u najmanju ruku nepristojno, i mislim da to njih ne treba da zanima. To sto imate skupu i dobru opremu to je bonus za Vas, brze i lakse cete odraditi sve sto je potrebno i imati vise slobodnog vremena, ili vremena za drugog klijenta i njegovo fotofrafisanje, i na taj nacin treba da isplatite ulozeno a ne jednog klijnta da oderete i kao super zaradio sam.Iz ovoga mogu samo zakljuciti da Vi sve gledate kroz novac i da je to jedino sto Vas zanima, mozda zbog toga Vase fotografije kao sto neko gore rece i nisu bas toliko dobre kao sto Vi mislite. Moj savet Vam je da ulozite Vise sebe, da ne preracunavate toliko koliko ste potrosili a koliko dobili nego da radite ovaj posao srcem.
Reci cete da sam ljubomorna, ne dragi moj, uopste nisam, niti imam zbog cega biti, jer imam dva savrsena aparata i mnostvo objektiva sa kojima sam prezadovoljna i koji sigurno vrede kako rekoste malo bogatstvo, ali nikada time ne masem klijentu ispred nosa jer je to nesto sto njega ne zanima. (inace koristim Nikon D800E i Cannon 5D Mark III )
To koliko potrosim na gorivo, odrzavanje auto i sl me je sramota i da pisem.
Zamislite kada bi nama proizvodjaci hleda rekli koliko kostaju njihove pekare, rerne, mesilice, kombiji koji ih razvoze, radnici koji rade.. Da li Vas to zanima?
A da ne krenemo od nekih drugih masina u drugi profesijama, ma jate molim vas.. Stidite se ovog teksta..20/11/2014 – 09:05
Martin Turk BlackdoG photography - Neću uopće reći da ste ljubomorni, samo ću reći da ste ovaj tekst shvatili potpuno krivo i u krivom kontekstu.. da mi je do novaca, spustio bi cijenu i imao bi godišnje 30 vjenčanja (vjerojatno tj.sigurno u konačnici i veću zaradu), bio bi “prezadovoljan” poslom i “uživao” bi svaki vikend (petak i subotu) u fotografiranju mladenaca.. to sigurno pridonosi kreativnosti i općem životnom zadovoljstvu istih..
A što se tiče mojih fotografija, nigdje nisam rekao ništa o njima.. Hvala na savjetu, tko se ne trudi stalno napredovati taj i nije za ovaj posao..
Ni malo se ne stidim ovoga što sam napisao, a ako se Vi stidite ovog teksta pa bar je lako to na internetu.. imate ovaj x gore desno, samo kliknete (lijevom tipkom miša) 🙂
BTW. ja sve pišem pod vlastitim imenom, a sve što od Vas imam to je osoba koja niti nema ime niti ništa.. u kratko, ovo sve što ste napisali ima kredibilitet kao da ja idem pisati nekom pekaru kako da napravi kruh pod pseudonimom Pekar.. Pozdrav20/11/2014 – 10:38
AnaMa Cherie - Jednom kad ću se udavat definitivno neću štedit na fotografu, ali moram priznat da se unatoč tome ne slažem s nekim stavkama… Automobil, odjeća i mobitel je nešto što svaki čovjek (gotovo svaki), koji god posao radio, u ovoj državi nažalost plaća iz vlastitog džepa. Također, ako fotograf uzima 10 000 kn po vjenačnju, a radi svaki petak i subotu, to je 80 000 kn mjesečno. Svaka čast na uloženoj opremi, ali to je novac o kojem većina može samo sanjati, čak i kad se oduzmu davanja državi. Isto tako, ne čini samo dobra oprema dobrog fotografa, tj. ne znači da će fotografije biti dobre ako oprema košta kao jedan automobil. Ne govorim ovo Vama osobno, nego onako općenito.19/11/2014 – 21:49
Milan Fotograf Vojvodic - Istina, ali kome je namenje tekst? Mladencima, ko je od mladenaca procitao ovaj tekst? Ako je i jedan procitao voleo bi da ostavi komentar da to i vidimo. Ovde se prepucavamo mi fotografi, koji sve to vec i znamo.19/11/2014 – 19:56
Branko Bočina - nema nista bolje kada procitam ovakav tekst a fotografije imaju toliko smeca na sebi da izgledaju kao da ih je ispljunuo iphone s instagramom. Kupi i trece pro tijelo i odvojeni iMac za njega s legalnim Lightroomom da mozes i za njega lupat presetove. vintage je tako u trendu.19/11/2014 – 19:42
Performer Studio - Zanimljivo !!19/11/2014 – 18:40
SEX SHOP PIGALLE - istina…sve do detalja19/11/2014 – 18:23
Johnny Utah - oo19/11/2014 – 18:11
Dusko Gajanovic - Svaka cast na komentaru.19/11/2014 – 17:55